Бодит чадвар : “НОМ” ХӨТӨЛБӨР ГАРСАН ДАА БАГШ НАР АА.

“НОМ” ХӨТӨЛБӨР ГАРСАН ДАА БАГШ НАР АА.


Сурагчдын ном унших хүсэл сонирхлыг өрнүүлэх, номын амтанд шунан дурлаж оюун сэтгэхүйгээ хөгжүүлэн ертөнцийн түм буман асуудлаас танин мэдэх чадварыг нь хөгжүүлэн олон талт боловсрол олгох зорилгоор дараах ажлуудыг нийслэлийн ЕБС-иудын хүрээнд зохион байгуулахыг зөвлөж байна.

1. Сургуулийн хэмжээнд зохион байгуулах

Дараах ажлуудыг зохион байгуулахдаа сурагчдын өөрийн удирдлагын байгууллага, тэдний идэвх санаачилгыг өрнүүлэн дэмжиж, бие даан бүтээлчээр хөгжих бодит боломж олгоход чиглэсэн байх

1. Багш сурагч эцэг эх, иргэдийг өргөнөөр оролцуулсан номын баярын ёслолын ажиллагаа зохион байгуулж, хэвлэмэл болон сонсдог, дижитал буюу тоон технологид суурилсан номын үзэсгэлэн худалдаа гаргах, ном солилцох, бэлэглэх, хандивлах,

2. Шилдэг ном шалгаруулах, номын зохиогчийг алдаршуулах ажлыг бага анги, дунд анги, ахлах анги, багш, удирдах ажилтан, эцэг эхийн дунд зохион байгуулж, “бүтээлч уншигч” , хурдан уншигч”, “сайн яригч”, “уран яруу уншигч”, “үр дүнтэй уншигч”, “сонсдог ном уншигч”, “дижитал ном уншигч””бусдыг дагуулан уншигч”, “номын утга санааг түгээн дэлгэрүүлэгч”, гэх мэтээр төрөл бүрийн номинацид уншигчийг тодруулах ажиллагаа явуулах, зохиолч уншигчдын уулзалт ярилцлага хийх, уламжлалаа сэргээж “Номын сайн нөхөр” тэмдэгтэнг олноор төрүүлэх, тэднийг сургууль, анги, хамт олон нь зүйл бүрээр хөхиүлэн дэмжих, хэвлэл мэдээллээр сурталчлах

3. Сургуулийн удирдлага, багш нар өөрсдөө сурагчдын уншиж байгаа номыг уншсан, ойлголт мэдлэгтэй болсон байх

4. Сургуулийн номын санд сурагчид ном сонгон унших боломж нөхцөл бүрдүүлэн “нээлттэй” болгох

5. Ангийн номын фондыг заавал унших номоор баяжуулан, бага ангийн суралцагчдад ангидаа ном унших нөхцөл боломжийг нэмэгдүүлэх

6. Сурагчдын насны онцлогийг харгалзан нээлттэй ярилцлага хэлэлцүүлэг зохион байгуулах

7. Иргэд олон нийтийн байгууллага төсөл хөтөлбөрийн оролцоотойгоор ном хандивлах ажлыг зохион байгуулж монгол хэл уран зохиолын хичээлийн кабинет болон бусад хичээлээр заавал уншиж судлах номын жагсаалт гаргаж номын булан фонд бүрдүүлж бүрэн ашиглалтад оруулах

8. Ном сонгон унших боломж олгож номын танилцуулгыг олон хэлбэрээр хийх

9. Мэтгэлцээн явуулах, чөлөөт индэр, уран илтгэгчдийн илтгэл зохион байгуулах

10. Анги тус бүрийн суралцагчдын онцлогт тохируулан тодорхой сэдвийн хүрээнд уншсан номоос төрсөн сэтгэгдэл бичүүлэх, дүгнэлт хийлгэх, зураг зуруулах

11. Унших чадварыг хөгжүүлэх аргуудыг эзэмшүүлэх

12. Зохиолч, уран бүтээлчдийн уулзалт хийх

2. Унших ном сонгох Дараах жагсаалтуудыг ашиглахаас гадна сурагчдын өөрсдийн сонголтыг дэмжинэ.

1. “Жагсаалт шинэчлэн батлах тухай” БСШУ-ны сайдын 2011 оны 228 дугаар тушаал

УРАН ЗОХИОЛ

Бага боловсролын агуулгын стандартын түвшинд

Монгол ардын аман зохиол

Монгол ардын домог үлгэр /эмхт. Д. Цэрэнсодном,1989/

Монгол ардын дуу /эмхт.Ц. Өлзийхутаг,1989/

Монгол ардын ерөөл магтаал /эмхт

Х. Нямбуу,1983/

Монгол ардын жүжиг наадмын аман зохиол /эмхт. Х. Сампилдэндэв,1987/

Монгол ардын зан үйлийн аман зохиол /эмхт. Х. Сампилдэндэв.,1988

Монгол ардын зүйр цэцэн үг /эмхт.Ш.Дулмаа, А.Шагдарсүрэн,2006, 2007/

Монгол ардын оньсого таавар /эмхт. Г.Ловор, Ц.Өлзийхутаг.1990/

Монгол ардын тууль /эмхт. Ц. Өлзийхутаг, 1989/

Монгол ардын үлгэр /эмхт. Д. Цэрэнсодном,1982/

Монгол уран зохиол

Алагсай Ч. “Ирвэст уул”

Батжаргал Д. “Хаан хуруу”

Галсан Т. “Хоёрын хүрд”

Гармаа Д. “Аав цэцэрлэгт орсон нь”

Гармаа Д. “Хөгжөөнтэй туужууд”

Давааням Д.“Ёгт үлгэрүүд”

Дашдондог Ж. “Чулуун домог”

Доржцэрэн Н. “Ойгоос илгээсэн захидал”

Ловор Г. “Жимсний хаяг”

Лодойдамба Ч. “Малгайтай чоно”

Надмид С. “Бордоотой бороо”

Санжаагончиг Ю. “Цоохор найз“

Содномдорж Д. “Норовын намтар”

Соронзонболд Л. “Загас унасан Заяахүү”

Сундуй О. “Зуны нар мөхөөлдсөнд дуртай”

Түдэв Л. “Будаг амилсан нь”

Түдэв Л. “Хорвоотой танилцсан нь”

Түмэнжаргал З. “Голын жараахай”

Цэвэгмид Д. “Хос тогоруу”

Чимэд М. “Ойн зүүд”

Энхбаяр Ш. “Лууванд дуртай жаал”

Дэлхийн уран зохиол

1. Андерсен Г. Х. Үлгэрүүд

2. Ах дүү Грим Үлгэрүүд

3. Бөрнет .ф. “Бяцхан гүнж”

4.    Грахам .К. “Бургаасан шугуйн салхи”

5. Дефо Д. “Робинзон Крузо”

6. Ершов П. “Бөгтрөгтэй морьхон”

7. Кестнер Эрих “Эрхийн чинээ эр”

8. Киплинг Р. “Зааны тугал”

9. С.Лагерлеф “Шидэт дэнлүү”

       10. Лофтин .Х. ”Долитл эмчийн аялал”

       11. Михайлков С. “Бардам туулай”

       12. Носов Н. “Мөсөн чихэр”

       13. Распэ Э. “Мянгуужинд тохиолдсон явдал”

       14. Родари Дж. ”Чипполинод тохиолдсон явдал”

       15. Свифт Дж. “Гуливерийн аялсан түүх”

       16. Сухомлинский В. А. “Хөх тэнгэрийн доорх сургуулийн үлгэрүүд”

       17. Сетон Томпсон “Чин зоригт адгуусан амьтдын үлгэр”

       18. О.Уайльд “Аз жаргалтай хан хүү”

       19. Чехов А.П. “Хүүхдэд зориулсан өгүүллэгүүд”

       20. Чуковский К. “Хулгайлагдсан нар”

       21. Экзюпери Сент “Бяцхан хун тайж”

Суурь боловсролын агуулгын стандартын түвшинд

Монгол уран зохиол

Алагсай Ч. “Ирвэст уул”

Арьяасүрэн Ч. “Сүүлэнхүүд тохиолдсон явдал”

Баасанжав Ө. “Мөнгөн хараацай”, “Алтан хараацай”

Бадарч П. “Есөн эрдэнийн орон”

Барамсай Ж. “Цүнхтэй инээд”

Батжаргал Д. “С+H=247”

Гаадамба Ш. “Багын явдал”

Гал Ж. “Чулуун сарлаг”

Гармаа Д . “Хөөрхийдөө Болдоо минь”

Дамдинсүрэн Ц. “Морь шинжээч Жомбоо хүү”

Дашдооров С. “Дайны жилийн алим буюу сургуулийнзээрд”

Доржсүрэн Б. “Цэцэгт өртөөний найзууд”

Зандраабайдий Х. “Дамиран гайхал”

Лхагвасүрэн Б. “Цагаан тэнхлэг”

Лхамсүрэн Ч. “Хүрэн морь” найраглал

Лодойдамба Ч. “Манай сургууль”

Маам Д. “Тэмээний дууль”

Мөнх Ц. “Банхар минь”

Надмид С. “Жаран дэгдээхий”

Надмид С. “Нийслэлийн замд”

Нацагдорж Д. “Бүрэн зохиол”

Ойдов Д. “Доктор Батаа гайхамшгийг судалсан нь”

Пүрэвдорж Д. “Тусгаар тогтнол”,

Пүрэвдорж.Д “Чингис”

Пэлдэн Д. “Бага насны хун шувууд”

Ринчин Б. “Заан залуудай”

Содномдорж Д “Навсайдамба ба түүний нөхөд”

Содномдорж Д. “Норовын намтар”

Сундуй О. “Зусланд болсон хачирхалтай явдал”

Сүрэнжав Ш. “Ерэн баатрын дууль”

Цэвэгмид Д. “Болд Самбуу хоёр”

Цэндсүрэн О. “Ер бусын учрал”

Чимэд М. “Алтан номын үсэг”

Дэлхийн уран зохиол

Айтамтов Ч. “Далайн хөвөөний алаг хав толгой”

Айтамтов Ч. “Цайран харангдах хөлөг онгоц”

Алкотт .Л.М. “Жаалхан авхай нар”

Аустин .Ж. “Бахархал,бардамнал”

Бөрнет Ф “Нууц цэцэрлэг”

Боудин .Н. “Шидтэний охин”

Верн Ж. “Арван таван наст капитан”

Грин А. “Аранзал дарвуулт хөлөг”

Гринвуд “Ноорхой жаалын үнэн түүх”

Диккинс Ч. “Давид Копперфельд”

Зверев М. “Цагаан буга”

Крылов И.А “Ёгт үлгэрүүд”

Куприн А.И “Амьтдын тухай өгүүллэг”

Кэрэоль Л. “Алиса гайхамшгийн оронд”

По Эдгар “Алтан цох”

Пушкин А.С Руслан Людмила хоёр”

Линдгрен А. “Урт оймст Пиппи”

Лондон Дж. “Өгүүллэгүүд”

Мацутани М. “Луугийн хүү Таро”

Неру.Ж “Охиндоо бичсэн аавын захидлууд”

Распутин В. “Франц хэлний хичээл”

Ровлинг Ж. “Харри Поттер”

Родари Дж. “Жельсимно худал хуурмагийн

оронд хөглөсөн нь”

Селма Л. “Галуу дагасан гайхамшигт аялал”

Твен М. “Геклберри Финд тохиолдсон явдал”

Твен М. “Жонон гуйлгачин хоёр”

Твен М. “Том Сойерт тохиолдсон явдал” Щедрин С. “Хэтэрхий мэргэн жараахай”

Бүрэн дунд боловсролын агуулгын стандартын түвшинд

Монгол уран зохиол

Монголын нууц товчоо

Гэсэр

Жангар

Аюурзана Г “Дурлалгүй ертөнцийн блюз тэргүүтэй хүүрнэл зохиол”

Ванган Л. “Жүжгүүд”

Гармаа Д. “Чонын үүрэнд”

Дамдинсүрэн Ц. “Түүвэр зохиол”

Дашбалбар О. “Оддын аялгуу”

Жанчив Г. “Нэг ангийнхан”

Жарагалсайхан С. “Хаан түүх”

Лодойдамба Ч. “Тунгалаг тамир”,Гарын таван хуруу”

Лувсанцэрэн П. “Хаврын шувуу”

Лхагвасүрэн Б. “Тамгагүй төр”

Лхагвасүрэн Б. “Уянгын тойрог”

Маам Д. “Газар шороо”

Мягмар Д. “Уянгын арван тууж”

Намдаг Д. “Хөгшин чоно ульсан нь”

Норов Д “Уулын хөх сүүдэр”

Нямаа Д. “Шөнийн талд адуу янцгаана” түүвэр

Нямсүрэн Д “Сэтгэлийн байгаль”

Очирхүү Т. “Чулууны магтаал”

Өлзийтөгс Л. “Эрх чөлөөтэй байхын урлаг”

Пүрэв С. “Азын цэнхэр уулс”

Пүрэвдорж Д. “Сэгс цагаан богд”

Ринчин Б. “Нууцыг задруулсан захиа”

Түдэв Л. “Оройгүй сүм”

Субашид буюу сайн үгт эрднийн сан

Чойном Р. “Сүмтэй будрын чулуу”

Энхболд Д. “Соёо”

Эрдэнэ С. “Уянгын өгүүллэгүүд”, “Занабазар”

Явуухулан Б. “Дэлхий ” “Тэхийн зогсоол” түүврүүд

Дэлхийн уран зохиол

Айтматов Ч “Цаазын тавцан”

Акутагава Р. “Хайраас бусад нь юу ч биш”

Балакаев А. “Гурван зураг ”

Бальзак О. “Гобсек”

Булгаков М. ”Мастер Маргарита хоёр”

Верн Ж. “Усан доогуур 20 мянган бэр аялсан нь

Галийдас “Шагундала

Гамзатов Р. “Миний Дагестан”

Генри О. “Ид шидтэнгүүдийн бэлэг”

Гюго Б. “Шоовдор хүмүүс”

Диккенс Ч. “Оливер Твистэд тохиолдсон явдал”

Достоевский Ф. М. “Гэм зэм”

“Дэлхийн сонгодог уран зохиолын чуулган”

50 ботиос

Илиносоэү И. “Ашгүй, бүх юм дууслаа”

Ли Мүн Ёл “Миний ангийн овгор”

Лу Синь “А Кюгийн үнэн түүх”

Молье Ж. М. “Тайж нарыг дуурайж хөглөсөн нь”

Мянга нэгэн шөнийн үлгэр

Набаков В. “Лолита”

Рид М. “Маронууд”

Толстой Л. “Анна Каренина”

Уайльд. Оскар “Кентервилийн хий үзэгдэл”

Хашек Я. “Эрэлхэг цэрэг Швейкийн хөгтэй явдал”

Цвейг. Стефан “Танихгүй эмэгтэйн захидал”

Шармаа. Вишнү “Таван сургамж”

Шекспир В. Жүжгүүд

Шекспир В. “Хошин жүжгийн түүвэр”

Ай Ши Нинай “Сүн улсын хүйтэн уулын бичээс”

Шолохов М. “Дөлгөөн Дон”

Фолкнер У. “Баавгай” тууж




2. “Оюунт монгол хүн” аяны хүрээнд гаргасан "Монголын хүүхэд залуусын оюунлаг сэтгэлгээг хөгжүүлэх 88 номын жагсаалт"

Бага анги /7-14 нас/
1.    Оюунтүлхүүр, Цаасан шувууны үлгэр
2.    Монгол ардын үлгэрүүд
3.    Ханс Кристиан Андерсений үлгэрүүд, Ах дүү Гриммийн үлгэрүүд
4.    Эзопын ёгт үлгэрүүд
5.    Д.Гармаа "Хөгжөөнтэй туужууд"
6.    С.Надмид "Жаран дэгдээхэй"  туужууд
7.    Ж.Дашдондог "Чулуун домог", " Аав ээж би", "Хар шувууны цагаан домог"
8.    Х.Болор-Эрдэнэ "Хишигт" дурсамжит тууж
9.    Экзюпери Сент  "Бяцхан хун тайж"

10. С.Лагерлеф  "Галуу дагасан гайхамшигт аян", "Шидэт дэнлүү" /орч Б.Ренчин /
11.
Нацүмэ Соосэки "Муур-миний өчил"
12.
Сетон Томпсон "Чин зоригт адгуусан амьтдын үлгэр" /орч Б.Ренчин/
13.
Родари Дж."Жельсомино худал хуурмагийн газар хөглөсөн нь" /орч Ш.Гаадамба/
14.
О.Уайльд "Аз жаргалтай хан хүү", "Одны хүү"
15.
Чехов А.П. "Хүүхдэд зориулсан өгүүллэгүүд"
16.
Лу Синь "Акюгийн үнэн түүх"
17.
Сургамжит өгүүллэг 1, 2, 3 ,4 /Эмпати төв /
18.
О.Сундуй "Тэнгэрээс заяат төрсөн Тэмүүжин хүү"
19.  Жеймс Олдриж "Гайхамшигт монгол морь"
20. "Дэлхийн хүүхдийн яруу найргийн дээж, "Дэлхийн хүүхдийн хүүрнэл зохиолын дээж"
Дунд анги, Ахлах анги, /Оюутан буюу 14-өөс дээш нас/
1.    "Монголын Нууц Товчоо" шинэ хөрвүүлэг Ж. Чоймаа
2.   
Жангарын туульс, Гэсэр тууж
3.    "Эрт эдүгээ гайхамшигт үзэгдэл" 1, 2 цуврал
4.    Я. Ганбаатар "Хүннүгийн түүх соёл" 3 боть
5.    Шекспир "Эмгэнэлт жүжгүүд"
6.    Б.Ренчин  "Заан залуудай"
7.    Ги Де Мопассан "Амьдрал"
8.    Л.Түдэв " Оройгүй сүм", "Үгсийн нууц уурхай" УБ 1996
9.    Ч.Лодойдамба "Солонго", "Шаргачин"
10. 
Мишима "Алтан сүм"
11.  "Эерэгээр сэтгэх урлаг" Брахма Кумарисийн Оюуны их сургууль, Лаура эскивель "Мэдрэмжийн

тухай ном"  
12.   Гётэ Иоганн Вольфганг "Фауст"
13.   Ж.Мягмарсүрэн "Унагаа зуусан хулан", "Долоо дэх хөхний гавар"
14.   Ч.Айтматов "Цайран харагдах хөлөг онгоц", "Улаан алчууртай хонгор минь"
15.   Л.Өлзийтөгс "Нүдний шилэнд үлдсэн зургууд"
16.   Жеймс Жойс "Дублинчүүд"
17.   В.Мэгрэ "Анастасия" цуврал
18.   Хорхе Луис Борхес "Хоёр хаан хоёр хонгил" (өгүүллэгийн түүвэр)
19.   Г.Ловор "Монголын хүүхдийн уран зохиолын дээжис" 1-3 боть
20.   Ж.Неру "Ертөнцийн түүхийг сөхөн үзвэл" I, II, III боть УБ 1982
21.   Ц.Бавуудорж "Дорно зүгт өвс болно"
22.   С.Эрдэнэ "Шилмэл өгүүллэгүүд"
23.   Масару Эмото "Хариулт нь усанд буй", "Усны гайхамшигт хүч чадал"
24.   Ч.Галсан "Аянгат цагийн тууж", " Тэнгэрийн амьтан" өгүүллэгүүд
25.   М.Саруул-Эрдэнэ "Зугаатай хэл шинжлэл"
26.    Стефан Цвейг "Танихгүй эмэгтэйн захидал"
27.   Ким У Жүн "Хорвоо дэлхий уудам, хийх ажил их байна"
28.    Г.Аюурзана  "2*2=6 суут жаран сэтгэгч", Монтэнь "Сонгомол эссэнүүд"
29.    Б.Явуухулан "Яруу найргийн түүвэр"
30.    Эверетт Шостром "Антикарнеги" УБ 1997 он
31.    "Тантрын дуудлага"
32.    С.Хокинг "Цаг хугацааны товч түүх", "Хар нүх"
33.    Х.Болор-Эрдэнэ "Би бид хоёр" сэтгэлгээний өгүүллэгийн түүвэр
34.    Д.Урианхай "Учрахуй ба Хагацахуй" УБ 1978
35.    Барбара Марсианик "Хүчний зам"
36.    Р.Акутагава "Намрын уулс" өгүүллэгүүд
37.    Р.Гамзатов "Миний Дагестан"
38.    П.Лувсанцэрэн "Хаврын шувууд"
39.    Д.Нямсүрэн "Ирж буй цаг" 1, 2, 3
40.    Д.Пүрэвдорж "Бурхад ба хүмүүс"
41.    Д.Төмөртогоо Монголын эдийн засгийн сэтгэлгээний түүх" УБ 2009,
Монголын Шидтэнүүд" 2006
42.    Ч.Эрдэнэ "Бид Ялав", "Их Гурвалжин" УБ 1997, 2002
43.    Э.Мулдашев "Хүн мичнээс үүсээгүй" цуврал
44.    Д.Батбаяр "Бүтээхүйн зүй тогтол сайхныг бүтээх нууц", "Саахалтын нууранд ангир дуугарна"

өгүүллэгийн түүвэр
45.    Джон Перкинс /орч Х.Болорболд/ "Эдийн засгийн алуурчны наминчлал", /орч Х.Болорболд "Эрин

цагийн дуудлага", "Хүн сүргийн үйлдвэрлэл"
46.    Габрель Маркес /орч Г.Аким/ "Зуун жилийн ганцаардал"
47.    Райчиндорждагва "Мила Богдын намтар", "Зэн буддизмийн үндэс"
48.    Б.Ичинхорлоо "Гэгээн зүг оршихуйн чинад хязгаарт хүрэхүй" цуврал
49.    Клеменс Күби "Дараачийн хэмжээст орох замд"
50.    Б.Лхагвасүрэн "Гашуун өвс"
51.    Жон Кехо "Далд ухамсар бүхнийг чадна"
52.    Док.Мухаммэд Бозпаг "Сэтгэ амжилтанд хүр", "Амжилтанд хүрэх алтан зарчмууд /Эмпати төв/
53.    Пауло Кольео "Алхимич" (тууж)
54.    Б.Золбаяр "Бүлээн"
55.    Руперт Шельдрейд "Дэлхийг өөрчилж чадах долоон туршилт"
56.    Ричард Бах "Цахлай Жонатан Ливинстон"
57.    Друнвало Мелхиседик "Амьдралын цэцэгийн эртний нууц" 1, 2, "Зүрхэн дотроо амьдрахуй"
58.    Д.Баттогтох "Шилдэг шүлгүүд" 1, 2
59.    Парамахамса Йогананда "Йогчийн намтар" УБ 2011
60.  
Фердинанд Оссендовски "Хүн, араатан, бурхад" /орч Ж. Нэргүй/
61.  
Г.Аким "Тэнгэрийн нохой"
62.    Дэнзэнноргай "Цаст уулын барс", К.Н Илюмжинов "Миний зам" 1995 он
63.  
Зян Рун "Чонон сүлд" /орч Д. Болдбаатар/
64.  
"Үхлийн тууриуд" /орч Д.Дашмөнх/
65.  
Л.Н.Толстой "Дайн ба эх" 1, 2, 3, 4
66.  
Джек Лондон "Мартин иден", "Хуурмаг нарны түмэн зөргөөр"
67.  
Михаил Шолохов "Донын өгүүллэгүүд"
68. 
Александр Сергеевич Пушкин "Хүүрнэл зохиолын түүвэр"

start=-46 , cViewSize=50 , cPageCount=1

4 сэтгэгдэл:

null
j.munhsaihan (зочин)

Хэрэгтэй мэдээллээ татаж авлаа, баяртай байна.
Шүүдэрцэцэг "Ану" хатан романыг ахлах ангийн хүүхдүүдэд уншуулж жүжгий нь, киногий нь үзэж зохиолчтой уулзсан нь хүүхдийн ном унших хүслийг төрүүлсэн цогц арга хэмжээ болсон. Л.Өлзийтөгс "Үзэхүйн хязгаар"-ыг хүүхдүүд уншсан зохиолчтой нь уулзалт хийх болно.
- Монгол хэлний боловсролыг олгохдоо хэрэглээний эхэд суурилан чадвар эзэмшүүлж байгаа билээ. Хэрэглээний бичвэр нь албан бичгийн сонин нийтлэлийн төрлөөр байхаас гадна уран сайхны хэлбэрээр бичигдсэн байх тул ном уншихтай холбогдуулан зохиолчдын бичсэн уран сайхны хэрэглээний бичвэрүүдийг сонгон уншуулах нь чухал мэт. Тухайлбал: намтар бичихэд С.Эрдэнэ "Занабазар" роман, Д.Сарантуяа "Сорхогтуни бэх хатан", Шүүдэрцэцэг "Ану хатан" роман,мөн "Хулан хатан" роман, "Боорчи" роман, Б.Лхагвасүрэн "Миний гурван үеийн намтар"гэх мэт, өдрийн болон аяллын тэмдэглэл бичихэд Д.Хүрэлбаатар "Гурван мөрт өдрийн тэмдэглэл", А.П.Чехов "Галзуу хүний өдрийн тэмдэглэл",Ц.Дамдинсүрэн, Б.Ринченгийн аяллын болон өдрийн тэмдэглэлүүд, мөн "Бороотой өдрийн тэмдэглэл" гэх мэт сэтгэлгээний өгүүллүүд, түүнчлэн дэлхийд алдартай "Анна Франкийн өдрийн тэмдэглэл", Толстойн тэмдэглэл, хятадын "Тансан ламын баруун этгээдэд зорчсон тэмдэглэл", П.Карпини, Рубрук, Марко Пологийн тэмдэглэлүүд, С.Эрдэнэ "Эрдэнийн эрих", захидлууд гэхээр Г.Мэнд-Ооёо "Хээр талаас бичсэн захидал", Ж.Неру "Охиндоо бичсэн захидал (дээрх жагсаалтад байсан), Р.Чойномын захидлууд, "Мянган захидал" хүүхдийн роман, зохиолчдын захидлууд гэх мэт
- Гэрийн номын санд байршуулах номын жагсаалтад
хүүхдэд хэрэгтэй толь бичгүүд Гомбрих "Урлагийн түүх"," Дэлхийн түүх", Соёмбо Нэвтэрхий толь бичгүүд,дэлхийн сонгодог зохиолын 60 цуврал, дэлхийн хүүхдийн 108 боть, үгийн утгын толь бичгүүд, монголын зохиолчдын түүвэр цуврал бүтээлүүд гэх мэт(эдгээр нь эцэг эхийн эдийн засагтай холбоотой байх л даа, гэхдээ нэг нэгээр нь бага багаар нь цуглуулаад байвал арвижна)гэх мэтээр их олон санаа байдаг юм.

Ж.Мөнхсайхан (зочин)

1 сарын 24-нд Хан-уул дүүргийн 52-р сургууль дээр болсон монгол хэлний багш нарын семинар маш өгөөжтэй, авах юм ихтэй, олон олон санаа сэдэл өгсөн сайн семинар болсон шүү. ХУД-ийн монгол хэлний багш нартаа баярлалаа. Зохион байгууллт, бэлтгэл их сайн байсан шүү. Монгол хэлний ЗАН-үүд ямар мундаг багш нартай ямар гоё хөгжсөн багш нартай юм бэ, бахархаж гайхширч суусан. Ялангуяа залуухан хөөрхөн багш нар их гэрэл гэгээтэй сайн багш болох ирээдүйтэй нь харагдсан. Амжилт хүсье. та нараасаа их юм мэдэж сурч авлаа, харин надаас авах сурах асуух юм байвал харамгүй өгч туршлагаа хуваалцана шүү. Хүүхэд сургах хүндтэй ажилд тань агуу их амжилтыг хүсье, Ж.Мөнхсайхан

tuvhuvmur@yahoo.com (зочин)

7-р ангийн сурагчдад дээрх номноос ямар ямар номыг нь сонгон уншуулах вэ?

Баярмаа (зочин)

Унших номны жагсаалтын дагуу хүүхдүүдэд ном уншуулна гэж байхгүй юм байна.Хотын захын худалдан авах чадваргүй номын дэлгүүр ч орж үзээгүй хүүхдүүдээс хичээлээс өөр юм шаардах хэцүү байдаг.Багш олж уншихад ч хэцүү олдохгүй номнууд байна.Хаанаас олж унших болох эх үүсвэрийг нь тавь л даа сайдаа.Амьдралаас тасархай баячуудын хүүхдүүдэд зориулсан жагсаалт байна.Нетээс татаад өөрөө хэвэлж аваад уншаад өгье гэхэд дандаа мөнгөө төл гэсэн сайтууд байна. Туслаач сайдаа

Сэтгэгдэл үлдээх



(нийтэд харагдахгүй)

(оруулах албагүй)
(HTML синтакс зөвшөөрөгдөөгүй)


(Зурган дээрх тоог оруулна уу)